29 Şubat 2012 Çarşamba

Buldum Seni Huzur

       Soğuk bir İstanbul akşamından herkese Merhaba der, yazıma hızlı bir giriş yaparım.
       Tatilim bitti, haliyle okulum açıldı. Dönemlik kayıt işlemlerini kazasız belasız atlatmayı başardım. Ve bu sıralarda da okula adapte olma çabasındayım. Bir gayret, ha oldu, ha olacak derken bir de baktım on gün daha geçip gitmiş ömrümden. Ama ben yine de...
Mutluyum; arayı fazla açmadan bir yazı daha girdiğim için.
Mutluyum; 4 yılda bir gelen özel bir günde yazı yazabildiğim için.
Mutluyum; yazı yazmadığımda beni merak edenler olduğu için.
Mutluyum; yazı yazmam konusunda ısrar edenler olduğu için.
        Biraz değişik bir giriş oldu. Kabul, ama birkaç gündür yolunu gözlediğim halde gelmeyen ilhamiye ancak bugün kapımı çaldı...
       Bundan yaklaşık 8-9 gün önce bir anket sorusu koydum bloğumun sağ üst köşesine. Görmüş, okumuş, ve oy kullanmış olduğunuzu düşünüyorum, yani öyle temenni ediyorum.Yine de ben soruyu bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Sorumuz şöyleydi; "Sizce mutluluk nedir?" Bu soruya % 86 gibi büyük bir kesim "huzur" cevabını vermiş. Açıkçası okuyucularımında benim gibi düşündüğünü görmek çok hoşuma gitti. Peki acaba huzur nedir? kökleri nerededir? Tohumlarını kim ekmiştir?  Huzur dinginliktir, iç rahatlığıdır. Yağmuru yağarken izlemek, uçsuz bucaksız denize bakarken tefekkür etmektir huzur.  Dünya sıkıntılarını dert etmemektir, dua ederken hissettiğin duygudur. Nefs-i arzularla karıştırmamak, İlla ki otantik ortam aramamaktır. Kavgaların, kargaşaların olmadığı yerde huzur vardır. Huzur islamiyettedir. Tohumlarını toprağa ekenler islamiyeti yayanlar ve yaşatanlardır. O halde denklemi kuralım; mutluluk, huzurdur; huzurda islamiyettedir. Denklemimiz çift yönlü bir denklem olduğuna göre şöyle de söyleyebiliriz; islamiyeti yaşayan huzurlu olur. Huzurlu olan da mutlu olur... Ve son olarak;
Mutluyum; huzurlu olduğum için.
Herkesin mutlu ve huzurlu olmasını dilerim. Bir sonraki yazıma kadar şimdilik Hoşçakalın...

10 yorum:

  1. Çift yönlü denkleme bayıldım:)
    Çok sıradan bulmuştum anket sorunu ama soruyu bağladığın yer hoşuma gitti doğrusu.
    Huzurlu kalman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. "Ilhamiye" tanimini cok sevdim :) bari guzel agirla da arayi acmadan gelsin :)) Bu arada Ela'nin yazdigi gibi siradan olabilecek bir soruyu bu yaziyla gayet basarili bir bicimde baglamissin, tebriks! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende arkadaşım ilhamiye için elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. eveeet bende çok mutluyum huzurlu olduğum için :) huzurun mutluluk getirdiği bir ömür duasıyla ...

    YanıtlaSil
  4. bence de elbette huzur ve huzurlu olmana sevindim ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükürler olsun huzurluyum, ve duam bütün arkadaşlarımında huzurlu olması :)

      Sil
  5. Magento web tasarım olarak artık bloğunuzu sıklıkla takip ediyoruz yaptığınız paylaşımlar çok iyi , başarılarınızın ve paylaşımlarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hoşgeldiniz bloguma...

      Sil