8 Şubat 2012 Çarşamba

İki Heceli Müthiş Lezzet KAHVE

       Kahve olmadan hayat geçmez diyenlere gelsin bu yazım...
       Benim gibi kahve düşkünleri bilirler, bizler için kahvenin anlamı büyüktür. Bize "kahve nedir?" diye sorun hepimiz farlı yorumlar, değişik anlamlar yükleriz kahveye. Benim için ise kahve; insanın doyamadığı, aroması ve kokusuyla kendisine hayran bırakan, tadı damağınızdan gitmeyen, yaz kış farketmez her mevsim keyifle içilen müthiş  içecek. Ayrıca insanın kafasını dinlerken, kitap okurken ya da biriyle sohbet ederken aradığı nefis lezzettir.
                
       Bu kadar öznel anlatımdan sonra hadi gelin birazda bilimsel inceliyelim kahveyi... Aslında kahve, kökboyasıgiller (Rubiaceae) familyasının Coffea cinsinde yer alan bir ağaçtan üretilmektedir. Aklınıza gelebilir birçok kahve çeşidi var sadece tek bir türden mi bu kadar çeşit kahve üretiliyor diye? cevap veriyorum: Evet bütün kahveler aynı cinstir. Ancak yetiştikleri bölgenin toprak, iklim yapısı ve o bölgeye özgü işleme yöntemlerinden dolayı tadlarında farklılıklar vardır. Tabii sunumu da önemli kahvenin önce kahveyi koyup sonra sütü koymakla; önce sütü koyup sonra kahveyi eklemek arasında bile tat farkı vardır. 
       Şimdi de dilerseniz kahvenin faydalarından ve zararlarından bahsedelim.
       Amerika'da yapılan yeni bir araştırmanın sonucuna göre bir bardak kahve baş ağrısına, karaciğere ve mide rahatsızlıklarına karşı faydalı oluyor. Ayrıca okul çağındaki çocukların az miktarda kahve ile süt içtiklerinde sabah ki derslerinde daha başarılı oldukları görülüyor. Yine kahvenin, astım hastalarına yardımcı bir içecek olduğu ve kahvenin içerisindeki kafeinin nefes yollarını açıcı etkiye sahip olduğu görülmüştür. Kahve aynı zamanda bir antioksidandır. Hatta işlendiğinde de antioksidan özelliğini kaybetmeyen içecekler arasında yer almaktadır. Peki zararları nelerdir? Kahvenin zararı yoktur. Evet doğru okudunuz kahvenin zararı yoktur. Ama şunu unutmamak gerek, herşeyin azı karar çoğu zarardır. Yani aşırı tüketimde elbette zararı pekçoktur. Ancak günde içilen bir-iki fincan kahvenin zararı yoktur.
                                                 
       Son olarakta en kaliteli kahvelerden ve kahve sunum şekillerinden bahsetmek istiyorum.
      Asit düzeyi, aroma, görünüş, tad gibi bileşenler bir kahve çekirdeğinin kalitesini belirleyen temel kriterlerin başında gelmektedir. Kahve çekirdeği ne kadar kaliteli ise hazırlanan kahve de o kadar lezzetli olacaktır. Dünya'nın en kaliteli kahveleri Brezilya, Kolombiya, Guatemala, Hindistan, Vietnam, Etiyopya, Venezuala, Hindistan, Yemen ve Meksika'da yetişir. Exelso, Heredia, La Minita, Ocoa, Mocha, Supremo,  Huehuetenango gibi bilinen pek çok kahve bu ülkelerde üretilmektedir.

Ufffff... bu yazı çok sıktı, adam gibi iki kahve ismi ver, bir iki tavsiyede bulun, bu kadar bilgiyi kim öğrenecek bitir artık şu yazıyı diyenler tamam kabul haklısınız diyorum ve en favori kahvelerimi sayıp bir iki resim  koyup yazımı sonlandırıyorum.
       
 Macchiato                                                                            Miksomiks  
       Resimde görsüğünüz kahveler en beğendiklerimdendir. Aslında ben bütün kahve çeşitlerini severim ama bu ikisinin yeri ayrıdır. :) Değişik lezzet tatmak isteyen herkese şiddetle tavsiye edilir. Bu kahvelerin nasıl hazırlandığını yazıyı daha fazla uzatmamak adına anlatmayacağım. Merak edenler için araştırmacı kişiliğinizi ortaya çıkarın derim ben...
       Bir yazıyı daha tamamlamanın verdiği mutlulukla ayrılıyorum aranızdan, bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

      
     

      
  

6 yorum:

  1. macchiato nasılda süper göründü gözüme ....gece gece karıncaya desem beni götürür mü acaba :) ama kar var bebiş var .. eee bide bol kalori vardır onda ...sevgilerrrr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benide ilk cezbeden görüntüsü olmuştu ve hemen denemeye karar vermiştim. Gerçekten süper lezzet üzerinde süt köpüğü ve karemel var. Kaç kaloridir bilmiyorum ama lezetinden olsa gerek insan içerken kaloriyi falan düşünmüyor. Vaktinizin olduğu en kısa zamnda denemenizi tavsiye ediyorum. :) bide bebiş varmış onun içinde kolaylıklarda diliyorum :)

      Sil
  2. Kahve hakkındaki faydalı bilgiler için teşekkürler.
    Fotoğraflara bayıldım:)
    Özenle hazırlanarak, güzel bir şekilde sunulmuş leziz bir kahve yanında kahveye uygun bir de çikolata üzerine yanında sevdiğin biriyle keyifli bir de sohbet varsa, tadına doyulmaz...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yazılarımı ve fotoğraflarımı beğendiğiniz için.
      sevgi ve dua ile...

      Sil
  3. miksomiks bilemedim.
    diğerini severim.
    :)

    YanıtlaSil